ورزش شنا و انواع رایج آن

ما در این مطلب از مجله اینترنتی کاج درخشان به معرفی ورزش شنا و انواع آن می پردازیم. با ما همراه باشید

ورزش شنا

شنا ورزشی انفرادی است که در دسته بندی ورزش ها یکی از ورزش های پایه و مادر به حساب می آید ابن ورزش باعث میشود عضلات از حالت سفتی یا شل بودن خارج شوند و مفاصل بدن جنبش پذیری بیشتری به دست آورد شنا کردن مرتب باعث افزایش بازده قلب و دستگاه تنفسی میشود و قابلیت های جسمانی مثل سرعت قدرت و استقامت را بهبود میبخشد این ورزش از بعد تربیت آن دارایی ارزش بالای است زیرا میتوان شنا کردن را از کودکی آغاز و تا حتی دوران پیری ادامه داد و وسیله بسیار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت به حساب می آید
ورزش شنا مهارت های خاصی دارد که در ادامه هریک را نام خواهیم برد.

انواع شنا های رایج در بین ورزشکاران

  1. کرال سینه
  2. کرال پشت
  3. شنای قورباغه
  4. شنای پروانه
  5. شنا از پهلو

شنای کرال سینه و مهارت های لازم برای انجام آن

  1. شنا گر به صورت افقی روی آب دراز می کشد
  2. حرکت در آبی به کمک دست ها و پاها انجام میشود
  3. این شنا سریع تربن نوع شنا ها است
  4. در آموزش افراد مبتدی از این شنا استفاده میشود

وضعیت بدن در کرال سینه

  1. بدن در کرال سینه دو وضعیت دارد ابتدا کشیده میشود و به سمت راست خودش می چرخد
  2. در وضعیت دوم نیز بدن کشیده میشود و به طرف چپ می چرخد

شنای کرال سینه

حرکت دست ها در ورزش شنای کرال سینه

  1. وقتی شناگر روی آب به صورت افقی قرار میگیرد با نیروی یک دست ساعد وکف دست مانند پارو آب را با فشار به زیر تنه میفرستد
    با انجام این حرکت بدن خود را به جلو حرکت میدهد
  2. در این زمان دست دیگر که هنوز در آب است با قدری چرخش شانه ها با خمیدگی آرنج تا پهلوی بدن در حالتی که انگشتان در کنار و پهلوی و بالا مفصل لگن قرار دارند از آب خارج میشود
  3. مانند دست اول دست دیگر حرکت پارو زدن را انجام می دهد
  4. برای ورود دست به آب و عقب راندن آب باید ابتدا انگشتان و بعد مچ آرنج و بازو و کتف داخل شود

حرکت پاها در شناسی کرال سینه

  1. حرکت پاها داخل آب مانند حرکت پاها روی زمین است
  2. قسمت عمده حرکت و چرخش باید از مفصل لگن انجام شود
  3. فاضله پاها در آب 20 تا 25 سانتی متر است
  4. پنجه پا به طرف داخل نزدیک هم و کشیده باشد
  5. پاها در حین ضربه زدن به صورت آزاد حرکت میکنند به طوری که هنگام ضربه به آب بر اثر فشار آب پاها از مفصل زانو زانو کمی خم و هنگام بالا آمدن پاها از آب زانو کاملا مستقیم میشود
  6. در حرکت کامل دست ها شناگر میتواند از 2 یا 4 و6 ضربه به پا استفاده کند

نفس گیری در شنا

یک از اصول مهم در شنا کردن نفس گیری است که همان دریافت اکسیژن از محیط و پس دادن هوای بازدمی به داخل آب است آب نباید وارد مجاری ریوی و معده شود.

نفس گیری در ورزش شنا

شناگر باید عمل نفس گرفتن را با حرکت دست های هماهنگ کند وقتی دست در جلو است با چرخش سر به سمت چپ عمل نفس گیری را انجام داده و با عوض شدن دست سر به داخل آب وراث میشود و عمل بازدم. در آب انجام میشود دار انجام نفس گیری در شنا بسیار مهم است که دریافت هوا فقط از طریق دهان و بازدم فقط از طریق دهان و بینی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *