طرز تهیه غذای رژیمی با سبزیجات

وقتی قصد کاهش وزن و لاغری دارید باید از غذاهای کم کالری با چربی پایین استفاده نمایید تا روند کاهش وزن را با موفقیت سپری کنید ، همین طور بهتر است در وعده های شام از غذاهای سبک تر با چربی و کالری کمتر استفاده نماییم تا بدن سالم تری داشته باشیم. معمولا وقتی صحبت از غذای رژیمی می شود بسیاری از افراد تصور می کنند غذای رژیمی باید بی مزه و بدشکل باشد و نمی توان از طعم و ظاهر غذاهای رژیمی لذت برد ، در حالی که با رعایت یک سری نکات در مزه دهی مواد غذایی و همین طور استفاده از روش های طبخ مناسب می توان خوشمزه ترین غذاهای رژیمی را با ظاهری زیبا و اشتهاآور تهیه نمود. در این مطلب از مجله کاج درخشان می خواهیم طرز تهیه غذای رژیمی با سبزیجات را بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه غذای رژیمی با سبزیجات

  • کدو سبز 1 تا 2 عدد
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی 5 تا 6 عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • سیب زمینی کوچک 4 تا 5 عدد
  • فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
  • سیر 2 حبه
  • آویشن 1 قاشق سوپخوری

مراحل تهیه غذای رژیمی با سبزیجات

  1. سعی کنید سیب زمینی و گوجه فرنگی ها را در سایزهای یکسان انتخاب کنید
  2. کدوسبزی را انتخاب کنید که قطر آن هم سایز با سیب زمینی ها و گوجه ها باشد
  3. سپس کدو سبز ، سیب زمینی ها و گوجه ها را برش دهید
  4. قطر برش ها خیلی نازک یا ضخیم نباشد و سیب زمینی و کدو را با پوست خرد کنید
  5. یک ظرف مناسب فر انتخاب نمایید بهتر است ظرف بیضی یا مستطیل باشد
  6. جنس ظرف نیز می تواند سرامیک یا پیرکس باشد
  7. از یک طرف شروع کنید و برش های کدوسبز ، گوجه فرنگی و سیب زمینی را به ترتیب و بدون فاصله بچینید
  8. بعد از چیدن تمام ورقه های سبزیجات روی آنها نمک ،فلفل سیاه و پاپریکا بپاشیدطرز تهیه غذای رژیمی با سبزیجات
  9. سیر را ریز خرد کنید ، آویشن تازه را نیز خرد کنید و هر دو را روی مواد بپاشید
  10. سپس روی ورقه های سبزیجان روغن زیتون بریزید
  11. می توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید تا مقدار کمتری روغن مصرف شود
  12. فر را با حرارت 190 درجه سانتی گراد روشن کنید و به خوبی گرم نمایید
  13. سپس روی ظرف فویل بکشید و در طبقه وسط فر و به مدت 45 دقیقه غذا را بپزید
  14. بعد از پخت اولیه فویل را بردارید و مجددا ظرف را در طبقه وسط و به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید
  15. پخت دوم بدون فویل به غذا اجازه می دهد تا ترد شود و لبه های سبزیجات کمی برشته شود
  16. غذا آماده مصرف است و می توانید آن را گرم و تازه به همراه نان میل نمایید
  17. این غذا بسیار سالم و خوشمزه است و چون روش طبخ متفاوتی دارد در حین کم کالری بودن خوش طعم و زیبا است
  18. این مقدار برای حدود 5 نفر مناسب است و کالری آن نیز حدود 280 کالری در هروعده می باشد

این غذای خوشمزه را می توانید در وعده های رژیمی میل نمایید.

منبع: مجله اینترنتی کاج درخشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *