ریپورتاژ آگهی و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت

یکی از مهمترین روش هایی که همواره در بهبود رتبه سایت در گوگل نقش اساسی ایفا کرده است، استفاده از ریپورتاژ آگهی می باشد. در این مقاله از مجله اینترنتی کاج درخشان قصد داریم به بررسی نحوه ایجاد ریپورتاژ آگهی برای دریافت بازخورد بیشتر و افزایش رتبه سایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی یکی از به روز ترین روش های برند سازی و بازارایابی است که در سایت های خبری با استفاده از کلمات هدفمند منتشر می شود و کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند. ریپورتاژ یک روش عالی برای گرفتن بک لینک است. ریپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی موثر است که سئو کاران و وب مستران از آن استفاده می کنند. یکی از مزیت های مهم استفاده از این روش این است که می توانید محتوای خود را به صورت منحصر به فرد طراحی و منتشر کنید و حتی اگر پس از مدتی تصمیم داشته باشید دوباره محتوا را منتشر کنید، با پرداخت هزینه دوباره این کار امکان پذیر است. ریپورتاژ آگهی جز روش های سئوی خاکستری به شمار می رود که در صورت استفاده صحیح از آن، تاثیر بلند مدت و تاثیر گذار بر ذهن کاربران و بازدید کنندگان سایت دارد. استفاده از ریپورتاژ آگهی بدین صورت است که با تولید محتوای سئو شده (استفاده از کلمات کلیدی موثر و پر تکرار) با لینک اصلی سایت در سایت های پر بازدید و سایت های خبری قرار داده می شود. به طور کلی برای سئو و بهینه سازی سایت از دو روش سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و در بین این دو روش سئوی کلاه خاکستری وجود دارد ؛که ریپوتاژ آگهی جز سئوی خاکستری است.

تاثیر ریپورتاژ آگهی بر افزایش رتبه سایت

بک لینک گرفتن از سایت های دیگر روشی مهم و تاثیر گذار در رتبه سایت و افزایش بازدید از سایت است. نکته قابل توجه در روش استفاده از ریپورتاژ آگهی این است که برای افزایش ماندگاری این اثر باید در سایت های خبری که پر بازدید هستند، لینک سایت خود را قرار دهید.

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟

تاثیر ریپورتاژ آگهی بر افزایش رتبه سایت

پیاده سازی یک ریپورتاژ آگهی متنی

برای خلق یک ریپوتاژ آگهی متنی، ابتدا باید یک متن جذاب و واقع گرایانه در مورد فعالیت های سایت، محصولات و خدمات ارائه شده نگارش کنید که این کار را می توانید به متخصصان تولید محتوا بسپارید. سپس با انتخاب یک سایت مناسب با ترافیک بالا و موضوع مرتبط برای قرار دادن ریپورتاژ، با مسئول صحبت با مسئول تبلیغات سایت جهت تعیین مبلغ و نحوه قرار دادن محتوا هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

برای اینکه ریپورتاژ آگهی شما تاثیر مناسبی داشته باشد، رعایت موارد زیر ضروری است:

  1. در ابتدای مقاله خود حتما در مورد برند سایت توضیح دهید.
  2. از عناوین جذاب در متن خود استفاده کنید.
  3. عکس های زیبایی که توجه کاربر را به خود جلب کند طراحی کنید و در متن قرار دهید.
  4. ۲ یا ۳ لینک در متن با کلمه کلیدی های موردنیاز خود ایجاد کنید که کاربر را به صفحات خاصی از سایت شما ارجاع می دهد.
  5. مراحل پیاده سازی تکنیک ریپورتاژ آگهی در سایت های تبلیغات کلیکی
  6. یک بنر با شعار تبلیغاتی کسب و کار خود طراحی کنید.
  7. در سایت هایی مانند یکتانت، یا مدیا اد ثبت نام کنید و عضو شوید.
  8. بنر طراحی شده را در یکی از سایت های بالا آپلود کنید.
  9. گزینه هایی برای مدت زمان نمایش بنر، محل نمایش بنر وجود دارد، متناسب با حوزه کسب و کار خود سایت های مدنظری که می خواهید بنر نمایش داده شود، مشخص کنید.
  10. در یک محتوای متنی نکات کاربردی خدمات یا محصولات یا نام تجاری خود را معرفی کنید. در واقع این متن باید حاوی کلمات کلیدی که می خواهید توسط آن ها دیده شوید باشد. برخی از سایت ها میزان مناسب و متعارف تعداد کلمات متن را تخمین زده و باید طبق آن تولید محتوا کرده و در سایت منتشر کنید.
  11. بعد از انتخاب گزینه های بالا، سایت مبدا مبلغی را برای پرداخت تعیین می کند.
  12. نکته ای که درمورد تبلیغات کلیکی باید مدنظر داشته باشید این است که مبلغی که سایت از شما دریافت می کند صرفا جهت نمایش بنر تبلیغاتی سایت است نه به ازای هر کلیکی که کاربران جدید به عنوان بک لینک سایت های پر بازدید مشاهده می کنند. یعنی کاربر با مشاهده بنر خودش انتخاب می کند که روی بنر کلیک کند یا خیر.

ریپورتاژ آگهی در سایت های تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

موثرترین قسمتی که کاربر با مشاهده آن ترغیب به کلیک کردن روی سایت می شود، مشاهده یک بنر تبلیغاتی جذاب و زیبا است. برای طراحی بنر تبلیغاتی از یک گرافیست کمک بگیرید یا در صورتی که بودجه لازم برای این کار را ندارید، چندین سایت وجود دارد که ارای آرشیو کل تبلیغات است.

ریپورتاژ آگهی در سایت های تبلیغاتی

استفاده از تکنیک A/B Test

این روش یک تکنیک است که از طریق آن می توانید بنرها را با یکدیگر مقایسه کنید. از طریق این تست، تست بین دو گزینه مانند بین دو Landing Page (صفحه فرود)، بین دو متن، بین دو دکمه یا بین دو رنگ استفاده شده را می توان بررسی و مقایسه کرد. در این تست دو صفحه از سایت با اختلاف های مشخص به بازدید کنندگان یکسان، در زمان یکسان نمایش داده می شود، و در نهایت صفحه ای ترخ تبدیل بیشتر و نرخ کلیک بالاتری داشته باشد، برنده است و انتخاب می شود. این تست برای تغییرات و مقایسه هایی با شرایط تقریبا یکسان انجام می شود.

اشتباهات رایج در ریپورتاژ آگهی

استفاده از بنر تکراری ممنوع

زمانی که از بنر تکراری استفاده می کنید، حس ارزش دادن به کاربر و بازدید کننده را از او می گیرید و کاربر این بنر را تکراری یا کپی شده تلقی می کند و دیگر روی بنر کلیک نمی کند که این کار در نهایت باعث کاهش نرخ کلیک سایت می شود.

استفاده از محتوای تکراری ممنوع

در قسمت مراحل پیاده سازی تکنیک های ریپورتاژ آگهی، یکی از مراحل تولید محتوا است. این نکته را در نظر داشته باشید که در تهیه و انتشار ریپورتاژ هم تولید محتوا و استفاده از کلمات مناسب برای حوزه کسب و کار، استفاده از کلمات کلیدی صحیح و کاربردی تاثیر به سزایی در جلب نظر و اعتماد کاربران و افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارد.

منبع: مجله اینترنتی کاج درخشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *