آموزش ساخت اکانت فیسبوک با چند مرحله ساده

در نوشته همه چیز درباره شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو ، همه چیز را به صورت مفصل درباره تاثیر غیر مستقیم شبکه های اجتماعی شرح دادیم و در آخر به این نتیجه رسیدم که برای سئو و بهینه سازی سایت شبکه های اجتماعی باید برای وب سایت ایجاد شوند. در این مقاله ، آموزش ساخت اکانت فیسبوک را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد

1- در فیس بوک ثبت نام کنید و یک اکانت برای شخص خودتان ایجاد کنید.

این مرحله ، بسیار ساده است . معمولا بسیاری خودشان یک اکانت در فیس بوک دارند ، اما اگر واقعا هیچ اکانتی در فیس بوک ندارید ، می توانید به سایت www.facebook.com رفته و در همان صفحه اول ثبت نام کنید.

2- به آدرس زیر بروید:

https://www.facebook.com/pages/create

این آدرس مخصوص ساختن یک صفحه فیس بوک است . شما باید در حالتی که به اکانت خود وارد شده اید (log in انجام داده اید) ، به آدرس بالا بروید. در این صفحه ، چیزی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

3- در این صفحه ، شما تعدادی مربع مانند شکل زیر خواهید دید. شما بایستی زمینه کاری خود را انتخاب کرده و با توجه به آن ، پیج بسازید. اما بی دردسر ترین حالت، ساختن پیج برای یک شرکت یا company است ، چرا که دیده شده که مثلا در مورد بیزنس های لوکال ، فیس بوک از شما اعتبارسنجی و … خواهد خواست. پس کافی است که روی مربع company, organization or institution کلیک نمایید. در این حالت ، شما شاهد صفحه زیر خواهید بود: “آموزش ساخت اکانت فیسبوک”

4- پس از کلیک روی مربع ، فیس بوک از شما می خواهد که زمینه کاری خود و نام شرکت خود را وارد کنید. پس از آن ، کافی است که روی Get Started کلیک نمایید. در شکل بالا ، ما موارد لازم را وارد کرده ایم .

5- حال به بخشی می رسیم که شما باید دو قسمت خیلی خیلی مهم را تکمیل کنید. قسمت اول توضیحات پیج است . شما برای توضیحات ۱۵۵ کاراکتر در اختیار دارید ، پس سعی کنید که از تمام آن استفاده کرده و در این ۱۵۵ کاراکتر ، کلمات کلیدی خود را بگنجانید. در شکل زیر می توانید این قسمت را مشاهده کنید:

در فیلد زیری بخش وب سایت قرار دارد که حتما و حتما باید وب سایت خود را درست وارد کنید. به با www بودن و بدون www بودن آدرس خود توجه کنید. “آموزش ساخت اکانت فیسبوک”

6- در قسمت بعد ، شما می بایست ، یک عکس نمایه برای خود تعیین کنید . یک عکس مربعی به ابعاد ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل ، برای این بخش عالی به نظر می رسد. به علاوه سعی کنید ، تا جایی که ممکن است عکس پروفایل را خلوت کنید تا هر کسی با یک نگاه ، بفهمد که زمینه کاری شما چیست. شکل زیر این مرحله را به خوبی نشان می دهد:

نکته مهم: اگر در عکس پروفایل خود ، در حد سه چهار کلمه هم توضیح بدهید عالی است. چرا که شخص اگر شرکت شما را نشناسد، با همان سه چهار کلمه ترغیب می شود که روی لینک شما کلیک کند. دیجی کالا، از جمله برندهایی است که در فیس بوک به صورت موفق عمل کرده است.

7- در بخش بعد ، فیس بوک به شما پیشنهاد می دهد که این صفحه را به بخش علاقه مندی های خود بیفزایید . ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را حتما انجام دهید . چرا که این کار سبب می شود که دسترسی بهتری به پیج خود داشته باشید و با یک کلیک در سایدبار ، به سادگی بتوانید پیج خود را مدیریت کنید. شکل زیر این پنجره را نشان می دهد:

8- مرحله بعدی مرحله ای فوق العاده است ، اما متاسفانه در ایران زیاد نمی توان از آن بهره جست. در این مرحله ، فیس بوک می خواهد ویژگی هایی کلی از مخاطبین پیج خود را بدهید. این ویژگی ها عبارتند از:

مکان

شما باید مشخص کنید که مخاطبین شما بیش تر در کدام کشور یا کشورها هستند . این مشخص کردن ، باعث می شود که فیس بوک ، سعی کند که پیج شما را بیش تر به کاربران آن کشور پیشنهاد دهد. متاسفانه قابلیت مشخص کردن کشور ایران در این قسمت وجود ندارد و از این قسمت باید عبور کرد.

سن

می توانید سن مخاطبین خود را در این قسمت مشخص نمایید. این گزینه کاملا بسته به نوع پیج و صفحه ای است که شما در فیس بوک دارید . مثلا اگر پیج شما متعلق به یک بازی رایانه ای جنگی است ، انتخاب سن ۱۸ تا ۲۵ سال می توانید مفید به نظر برسد.

جنسیت

در این قسمت شما می توانید حتی جنسیت کاربرانی که احساس می کنید به پیج شما علاقه نشان خواهند داد را مشخص کنید. بهتر است در این کار دقت به خرج دهید. مثلا اگر پیج شما مربوط به یک برند ریش تراش است ، بهتر است کاربران آقا و اگر مربوط به لوازم آرایشی است ، بهتر است که کاربران خانم را انتخاب کنید . چرا که فیس بوک ، بر این اساس ، پیج شما را به آن دسته انتخاب شده پیشنهاد خواهد داد و شما بدین طریق می توانید فالوئر بیش تری جمع کنید.

علایق

در این بخش ، می توانید علایقی که مربوط به این پیج است را مشخص کنید ، مثلا من در این پیج ، مارکتینگ یا بازاریابی را انتخاب کردم . طبیعتا ، فیس بوک با این انتخاب ، سعی می کند که این پیج را ، بیش تر به کسانی که به بازاریابی علاقه دارند ، پیشنهاد دهد.

زبان

این بخش خیلی خیلی خیلی خیلی مهم است !! دقت کنید که فیس بوک قسمت لوکیشین یا مکان را برای ایران حذف کرده بود . اما این بخش زبان ، در حال حاضر تنها ابزاری است که می توانیم با آن فالوئر جمع کنیم .  پس حتما و حتما در این بخش زبان Persian را اضافه نمایید.

9- به شما تبریک می گوییم ! پیج شما آماده شد . حالا به سادگی می توانید مطالب وب سایت خود را در پیج گذاشته و آن را پر از مطلب کنید ! در شکل زیر ، پیج ساخته شده را مشاهده می کنید:

منبع: مجله اینترنتی کاج درخشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *